Simon de Merode studeerde af aan het Vesalius College, een Amerikaans College van de Vrije Universiteit Brussel. Hij behaalde een BA in Business Economics. Na een paar jaren als Junior Global Brand Manager van Leffe&Hoegaarden bij AB InBev in Leuven, heeft Simon de verantwoordelijkheid voor het Kasteeldomein in Westerlo op zich genomen. Hij is nu onder andere gedelegeerd bestuurder van de vzw Vrienden van het Kasteel van Westerlo en producent van Historalia Productions. Het productiehuis brengt historische musicals in de kasteelomgeving tot leven. Historalia heeft tot doel om cultureel erfgoed te promoten via historische producties. Historalia is gegroeid en produceert spektakels op 12 Historische locaties in België. Meer dan 260.000 toeschouwers hebben dus sinds 2014 kunnen genoten van historische Musicals rond private en publiek erfgoed site in ons land dankzij Historalia producties.
Deze initiatieven kaderen in de passie van Simon de Merode voor ondernemen. In deze voordracht wenst hij de deelnemers aan deze voordracht te laten delen in zijn visie rond ondernemen in historisch perspectief en zijn persoonlijke missie.
Deze voordracht gaat onder voorbehoud door en kan geannuleerd worden indien Simon de Merode op dat moment andere verplichtingen heeft. Een eventuele annulering zal tijdig aangekondigd worden.